ČeskéBudějoviceDnes.cz
ČeskéBudějoviceDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se zprovozní i druhá kolej. Původní trať nahradila 20 km dlouhá přeložka

01.09.2022
V první zářijový den začíná plnohodnotný dvoukolejný provoz mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Od počátku července se jezdilo v úseku Červený Újezd u Votic zastávka - Votice pouze po jedné koleji, na druhé ještě probíhaly stavební práce. Končí tak modernizace této části čtvrtého železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy. Původní trať nahradila téměř 20 kilometrů dlouhá přeložka.
Foto: spravazeleznic.cz
Během července a srpna se pracovalo na dobudování železničního spodku v jednokolejném úseku, přilehlých protihlukových stěn, nástupišť (zastávky Ješetice a Heřmaničky) u vyloučené koleje a trakčního vedení. Součástí prací byla také realizace druhé poloviny mostu před nazdickým zářezem, kde se křížila nová trať s původní stopou, a nebylo tak možné celý most realizovat v předstihu. Od 1. září bude v celém úseku zavedena rychlost 110 km/h.

V následujícím období proběhne přeměření železničního svršku, po jehož vyhodnocení bude provedena úprava geometrické polohy koleje (tzv. třetí podbití) a uskuteční se rychlá pantografová zkouška na instalovaném trakčním vedení. Od poloviny prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu, se zde začne jezdit plnou traťovou rychlostí 160 km/h, a to až do doby instalace systému ETCS. Následně se bude moci zrychlit až na 200 km/h.

Modernizace části koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi je jednou z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury u nás. Po dokončení tohoto projektu se výrazně zvýší bezpečnost dopravy i její plynulost. "Díky nové trati se současně zkrátí jízdní doby vlaků z Prahy do jižních Čech. Od poloviny prosince zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za 59 minut," říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a pokračuje: "Pojede se tak o 17 minut rychleji než před zahájením stavebních prací. Cesta z Prahy do jihočeské metropole pak bude trvat 100 namísto původních 122 minut."

Na přeložku u Soběslavi vyjedou vlaky 11. září


V uvedeném zkrácení jízdních dob se už projeví také zprovoznění další přeložky mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Zde se 11. září předpokládá zahájení jednokolejného provozu. Předcházet tomu bude výluka mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem od 2. do 11. září, během které proběhne aktivace zabezpečovacího zařízení na nové trati včetně napojení do sousedních stanic. Prvních několik dní budou vlaky jezdit rychlostí 50 km/h. Poté se zvýší na 110 km/h s výjimkou napojení staré a nové trati v Doubí u Tábora, kde zatím zůstane omezení na 50 km/h kolem pracovního místa, a snížení rychlosti na 30 km/h v místě přechodu pro pěší v Soběslavi do doby dokončení podchodu. Od 1. listopadu je plánováno zprovoznění druhé koleje, jediné omezení pak bude na kolejovém rozvětvení ve stanici Soběslav, plnohodnotný dvoukolejný provoz začne 12. prosince. Do zahájení provozu s ETCS bude maximální rychlost omezená na 160 km/h, poté se zvýší až na 200 km/h.

Modernizace úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi začala v květnu 2018. Definitivně hotovo bude v příštím roce. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun. Zhotovitelem prací je firma OHLA ŽS. Mezi Soběslaví a Doubím se staví od září 2019, zcela hotovo bude také příští rok. Předpokládané celkové náklady činí 4,8 miliardy Kč, zhotovitelem je sdružení firem STRABAG Rail, EUROVIA CS a METROSTAV. Oba projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020.

Zdroj: Správa železnic
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

V Písku byl v červnu o sdílená kola mimořádný zájem

O sdílená kola byl v červnu rekordní zájem. Jejich provozovatel, společnost nextbike Czech republic, evidoval 8 642 výpůjček a 7008 registrovaných uživatelů. Statisticky se tak jednalo o rekordní měsíc za celou dobu, co firma kola v Písku provozuje, ...

Počet návštěvníků jižních Čech s karavany se za dva roky zdvojnásobil

Obliba cestování v karavanu stále roste. Díky tomu se dál rozšiřuje infrastruktura a celkově se výrazně zvyšuje počet těchto návštěvníků. Platí to i p ...

ČEZ: Lidé se v Temelíně dostanou až k použitému palivu

Unikátní letní exkurze do přísně střeženého areálu největšího českého energetického zdroje se letos zaměřují na palivo jaderných elektráren. Malé skup ...

Most v Týně nad Vltavou už slouží veřejnosti

Prakticky zcela nový, 130 metrů dlouhý a 13,6 metrů široký most přes Vltavu je od pondělí 15. července připraven sloužit veřejnosti. Impozantní stavba ...

Lidé s křečovými žilami v létě trpí, přitom mohou podstoupit šetrný zákrok

Letní měsíce jsou obdobím, kdy o sobě více než jindy dávají vědět křečové žíly - nejčastější žilní onemocnění. V horku se snáze rozšiřují, působí nees ...





Pondělí 22.7.2024
Jihočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes